השר גלנט: "ראיתי אלף תלמידים שלומדים מסכת 'בבא מציעא' • הראיון המלא

    דוד לזר 1 Comment on השר גלנט: "ראיתי אלף תלמידים שלומדים מסכת 'בבא מציעא' • הראיון המלא
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבינוי והשיכון יואב גלנט סייר היום (שני) בישיבת 'חברון' בגבעת מרדכי בירושלים ובמודיעין עילית וזאת בכדי לראות מקרוב את צרכיו של הציבור החרדי ואת מצוקת הדיור במגזר.

    הערב שוחח השר גלנט עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' וסיפר כי "מטרת הסיור הוא לשם לימודים והוא סיור אחד מבין כמה שמתוכננים על מנת ללמוד את המציאות בשטח של הציבור החרדי, בנוסף, המטרה היא להתחיל להצביע על פתרונות בדיור למגזר החרדי, מאחר שאנחנו יודעים שהציבור החרדי מתגורר בצפיפות גבוהה".

    גלנט התייחס לאמירתו היום על הצורך בבניית דירות ואמר כי "אמרתי היום שבישראל צריכים 50,000 דירות בשנה, 10 אלף מתוכם למגזר החרדי. השאלה איך נבנה – זו שאלה שצריכה לבוא לדיון ציבורי ואנחנו בודקים זאת על ידי ועדה שמעורבים בה גם ראשי ערים ומועצות חרדים. יש לנו ספקות, האם להרחיב את הערים הקיימות, או להקים שכונות לאוכלוסייה החרדית בערים מעורבות ואולי בכלל צריך עיר חדשה, אני מקווה שנגיע לתוצאות בעניין הזה".

    כמו"כ, נשאל שר הבינוי והשיכון על פסיקת בג"ץ מהעבר שקבע שאין אפשרות לקבוע הגדרה על עיר שהיא רק עבור חרדים: "אני מאמין ששופטי בית המשפט יהיו קשובים לציבור, ונראה, גם היום בונים דירות ובנינים שיש להם אפיון והתאמה לאוכלוסיות מסוימות, יחד אם זה אני מכבד את העיקרון שכל אדם במדינה רשאי לגור איפה שהוא רוצה".

    על הבירוקרטיה בשוק הנדל"ן בארץ אמר גלנט כי "קודם כל, המערכת הציבורית שלנו של ועדות הבניה נמצאת במציאות לא קלה, בישראל לוקח- 15 שנים מרגע התכנון עד לביצוע. צריך לחתור ל5 שנים, זה קשור בוועדות המחוזיות ואני מקווה שנצליח לשים לזה קץ ולהסדיר את ענין".

    על יחידות דיור מסובסדות אמר השר כי "תוכנית 'מחיר למשתכן' הונעה על ידי משרד הבינוי והשיכון ועל ידי משרד האוצר ויש לה הגיון נכון, 100,000 עד 200,000 ₪ הנחה בקניית קרקע, זה דבר אדיר ולטעמנו אחרי שלוש שנים יהיה לזה אפקט על כל המשק".

    על החוויה הרוחנית בביקור היום בישיבת 'חברון' סיפר גלנט: "זה מקום מרשים ביותר, בוודאי בחודש הסליחות – חודש אלול, אלף תלמידים עטופים בטליתות ולומדים מסכת 'בבא מציעא', אתה מבין איך יצאו משם גדולי הדור, נשיאים ונשיאי בתי משפט".

    גלנט התייחס לגיוס בני הישיבות ואמר כי "הנושא הזה לא זר לי, לפני 15 שנים עסקתי בהקמת הנח"ל החרדי, אני מכיר את האוכלוסייה החרדית ואת צרכיה עוד בתקופת מלחמת המפרץ השנייה, אני מבין את העניין של גיוס בני הישיבות ואסור לנו ללכת בתהליך כפייתי, צריך להגיע להבנה".

    "מה שראיתי היום בתחום התעסוקה בעיר מודיעין עילית – הרשים אותי בצורה לא רגילה, חברות הייטק בינלאומיות מעסיקות נשים חרדיות או גברים. יש מקום לפתח את זה  ולהביא על ידי זה – רווחה וסבסוד לאוכלוסייה החרדית", אמר שר הבינוי והשיכון גלנט וסיים כי "אני מודה לך ולציבור החרדי. נעמוד בקשר".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות